Svatební den

 

Svatby nebo spíše zajištění „svatebního dne“ patří mezi specifické disciplíny cateringu, především svojí logistickou a časovou náročností, oproti běžné cateringové akci, která má pevně stanovený časový harmonogram (recepce cca 3 hodiny, ples cca 7-8 hodin, konference a kongresy i 12 hodin).

 

Základní organizační osnovu svatebního dne tvoří:

  1. uvítací pohoštění před konáním oddávajícího ceremoniálu

  2. sklenka sektu po složení svatebního slibu

  3. slavnostní novomanželský přípitek

  4. občerstvení svatebčanů během focení před slavnostním obědem

  5. provedení tradičních svatebních obyčejů

(rozbití talíře, jíst polévku z jednoho talíře atd.)

  1. servírování slavnostního gala obědu

  2. krájení svatebního dortu společnou rukou novomanželů

  3. změna set-up na odpolední nebo večerní, již neformální párty, která většinou končí v pozdních ranních hodinách.

Se svatebním dnem mohou být spojeny i další skutečnosti, jako je zajištění svatebního koordinátora, oddávajícího s matrikou, květinové dekorace, ubytování, dopravy, hudební produkce, konferenciéra, vizážisty, barmanské show, ohňostroje či hlídání dětí.

 

Přes velikou náročnost a důležitost zajišťování svatebního dne, kdy na počátku pracují emoce a nervozita, které nám, jako realizátorům, stěžují práci, je po jeho skončení pro nás odměnou spokojenost novomanželů a všech hostů. Velikou satisfakcí je pak objednání svatebního dne od některého z přítomných svatebčanů.

 

 

Otázky, které by měli snoubenci klást cateringové společnosti:

 

V jakých prostorách je možné svatební hostinu nabídnout?

Svatební hostinu je možné realizovat vlastně kdekoliv - v historických objektech, firemních či privátních prostorách, ale i pod širým nebem.

 

V případě, že si snoubenci přejí mít hostinu ve svých prostorách – statek, zahrada, vila... - jste schopni jim připravit kompletní svatební menu?

To není pro cateringovou společnost žádný problém. Po dohodě s pronajímatelem nebo přímo majitelem je možné zajistit elektrickou energii, vodní zdroj, inventář, mobiliář, hudební produkci, oddávajícího atd.

 

S čím mají snoubenci přicházet? Na co všechno se budete ptát?

Snoubenci by měli znát datum svatby, předpokládat délku svatebního dne, typ svatebního občerstvení (od začátku formou rautu nebo servírovaný oběd pro rodinu a večer BBQ pro přátele), zda chtějí uspořádat svatební obyčeje (rozbití talíře, jíst polévku z jednoho talíře apod. ), jak má vypadat svatební dort, jakou barvu šatů bude mít nevěsta, protože barva šatů nevěsty udává barevný tón celé svatební tabule, formu stolového uspořádání (tabule ve tvaru U, T, I nebo kulaté stoly) a samozřejmě mít jasnou cenovou představu o realizaci svatebního dne.

Na co snoubenci nesmějí zapomenout? Např. na diabetiky nebo jiné alergiky, děti ...

Snoubenci většinou na tyhle skutečnosti upozorní sami, ale jinak toto jsou otázky, na které se při jednání vždy ptá zástupce cateringové společnosti, protože je třeba ji znát dopředu.

 

Je nějaké jídlo, které při svatbě není doporučováno?

Určitě jídla na objednávku („minutky“) z červených mas a live cooking před hosty, a to zejména z důvodu dodržení časového harmonogramu.

 

Z čeho se svatební hostina skládá?

Aperitiv - přípitek, couvert, studený předkrm (bílé víno), polévka, teplý předkrm (víno dle vhodnosti k teplému předkrmu), hlavní jídlo (dle druhu pokrmu bílé nebo červené víno), dezert (můžeme jako dezert nabídnou svatební dort), digestiv.

 

Mohou snoubenci využít služeb cateringové společnosti pouze pro jednotlivé části svatebního dne?

Většinou si mohou snoubenci objednat služby na jakoukoliv část svatebního dne, tedy například slavnostní přípitek před a po skončení obřadu, svatební oběd, svatební zahradní hostinu spojenou s grilováním nebo jen uspořádání snídaně po svatebním večírku.

 

Jaké pohoštění je nejvhodnější? Co slaví zaručený úspěch? Převládá klasika nebo jsou žádanější speciality – jaké?

Výběr menu je zejména odvislý od složení svatebních hostů. Menu by mělo být sestaveno tak, aby vyhovovalo většině svatebních hostů. Pro ty, kterým se novomanželé netrefí do chuti, jsme připraveni připravit náhradní pokrm.

Klasický „český“ svatební oběd je pořád vyžadován a přes rozličnou nabídku různých druhů menu a jejich kombinací, se snoubenci po poradě s rodiči většinou uchylují k typickému svatebnímu menu. Je dodržována zásada: „Náš host náš pán“ .

 

Jak moc dopředu je vhodné catering objednávat?

Termín ve vybrané lokalitě - místě konání svatební hostiny i obřadu, je nutné zarezervovat poměrně brzy, někdy i jeden rok předem, a to zejména jedná-li se o atraktivní termíny a data neobvyklých číselných kombinací.

Co se týká konkrétní náplně svatební hostiny, je třeba vše upřesnit minimálně jeden měsíc dopředu. Čím dříve bude odsouhlasena nabídka cateringu, tím více času budou mít snoubenci na řešení dalších náležitostí spojených s uspořádáním svatebního dne. Pokud snoubenci chtějí mít co nejméně starostí, je dobré najmout si svatebního koordinátora nebo svatební agenturu.

 

Co vše (kromě pokrmů) je schopna cateringová společnost zajistit? (nádobí, příbory, stany, stoly, květinovou výzdobu?)

Kvalitní cateringová společnost je schopna zrealizovat svatební hostinu nebo celý svatební den kompletně tzv. „ na klíč“.

 

Je nějaký rozdíl ve svatební hostině v restauraci a hostině pod širým nebem?

Každé prostředí má své klady a zápory. Konání svateb pod širým nebem nebo ve venkovních prostorách má své kouzlo a romantičnost, ale bohužel je závislé na počasí, kterému není možné poručit. Naopak při konání svatební hostiny v uzavřeném prostoru máte jistotu dokonalého servisu a pohodlí.